link nou

ghidoo este o comunitate colaborativa care selecteaza cele mai interesante linkuri de pe internet.

Selectia se face pe baza voturilor membrilor, precum si cu ajutorul algoritmilor de inteligenta artificiala.

populareFeed-icon  recenteFeed-icon  controversate


Hei, cum stai la mate? Testeaza-te online!
Peste 3500 de videouri de cursuri cu teorie, teste si exemple explicate
www.prepa.ro
Randamentul mecanic, Energia mecanică, Energia cinetică, Energia potenţială
de s0rYn la: 14/11/2016 07:23:04
Randamentul mecanic Lucrul mecanic efectuat de forţa activă se numeşte lucru mecanic consumat (Lc). Lucrul mecanic al forţei necesare pentru a învinge ...

comenteaza . modifica . sterge
semnaleaza adminului . adauga la bookmarkuri

linkuri similare cu:

"Randamentul mecanic, Energia mecanică, Energia cinetică, Energia potenţială"

Energia mecanică, Teorema variaţiei energiei cinetice, Energia potenţială, Legea conservării energiei mecanice
Energia mecanică (mărime de stare) Energia mecanică poate fi: - energie cinetică sau de mişcare (Ec = mv2/2) - energie potenţială de poziţie (Ep= mgh) ...
Randamentul mecanic, Energia mecanică, Energia cinetică, Energia potenţială
Randamentul mecanic Lucrul mecanic efectuat de forţa activă se numeşte lucru mecanic consumat (Lc). Lucrul mecanic al forţei necesare pentru a învinge ...
Energia mecanică, Teorema variaţiei energiei cinetice, Energia potenţială, Legea conservării energiei mecanice
Energia mecanică (mărime de stare). Energia mecanică poate fi:
– energie cinetică sau de mişcare...
Randamentul mecanic, Energia mecanică, Energia cinetică, Energia potenţială « Gimnaziu.info
Lucrul mecanic efectuat de forţa activă se numeşte lucru mecanic consumat (Lc). Lucrul mecanic al forţei necesare pentru a învinge forţa rezistentă se ...
Viceprimarul Tischler Ferenc: „În următorii ani vom exploata la maxim potențialul stațiunii Șugaș Băi”
Noul viceprimar al municipiului Sfântu Gheorghe, Tischler Ferenc, este de părere că stațiunea Șugaș Băi are o valoare inestimabilă, cu potențial ridicat pentru turism.
Puterea mecanică, Randamentul Mecanic, Energia mecanică
Puterea mecanică Puterea mecanică medie (P) este mărimea fizică scalară egală cu raportul dintre lucrul mecanic (L) efectuat de o forţă şi ...
Puterea mecanică, Randamentul Mecanic, Energia mecanică
Puterea mecanică Puterea mecanică medie (P) este mărimea fizică scalară egală cu raportul dintre lucrul mecanic (L) efectuat de o forţă şi ...
Puterea mecanică, Randamentul Mecanic, Energia mecanică « Gimnaziu.info
Puterea mecanică medie (P) este mărimea fizică scalară egală cu raportul dintre lucrul mecanic (L) efectuat de o forţă şi timpul (Δt) în care se ...
"Biomasa are un potenţial uriaş, dar nu ştim să o colectăm"
Multe proiecte de investiţii au eşuat la noi din cauza legislaţiei incoerente, spune Carmencita Constantin. Carmencita Constantin este director la Institutul de Studii şi Proiectări Energetice şi ne explică de ce implementarea exploatării energiilor regenerabile se face atât de greu în România.
Cumperi valoarea sau potenţialul?
Ieri am pus ochii pe un blog de nişă. Haideţi să listăm informaţiile în legătură cu acel blog de nişă al cărei adrese din motive lesne de înţeles nu-l voi dezvălui aici, din respect faţă de proprietar. Blogul s-a lansat în data de 30 octombrie 2008 şi are în cuprins 15 articole. Ultimul articol s-a scris în data de 12 decembrie 2008. În legătură cu traficul blogului nu am nici o informaţie, ştiu doar că are 165 de înscrişi la feed-ul rss (feedburner rules).
CRBL caută fete hot cu potenţial de ,,Hey mama!” pentru noul său clip
CRBL caută fete hot cu potenţial de ,,Hey mama!” pentru noul său clip
Criza alimentară s-a instalat în lume, iar România are două variante: fie se îmbogăţeşte, fie face foamea
România ar putea profita de criza alimentară care deja se instalează în lume pentru a se îmbogăţi. Din păcate, în ciuda potenţialului extraordinar, indiferenţa autorităţilor a făcut din ţara noastră una dintre cele mai vulnerabile la foamete state din lume.

Dupa criza financiară, lumea este deja lovita în acest an de o puternică criză alimentară. În ultima perioadă criza alimentară a început să-şi facă simţită prezenţa prin creşterea alarmantă a preţurilor mai ales la cereale, astfel preţul grâului a avansat cu 91%, iar cel a porumbului cu 57%.

“Criza alimentară s-a instalat mai repede decât ne aşteptam. Era inevitabilă, dar a intervenit mai repede pe fondul crizei generale şi a producţiilor de grâu, porumb şi orez, adică cerealele de bază ale omenirii, tot mai scăzute în ultimii trei ani mai ales pe fondul calamităţilor naturale din Rusia, Canada sau Australia. În plus, la nivel mondial, agricultura a fost neglijată, investiţiile în acest sector economic fiind net inferioare celor din IT, infrastructură sau energie. Aceasta şi ca urmare a impactului psihologic ce a urmat existenţei unor stocuri imense de alimente din anii 1970-1990 din America, Uniunea Europeană sau Canada, care au creat impresia că o problemă cu alimentele nu va fi posibilă”, a spus analistul economic Mircea Coşea. [...]
Cât contează că cei educaţi şi dinamici pleacă din ţară?
Ce pierde România

Pe termen scurt vom fi mai săraci de trei ori. Mai întâi pentru că aceşti compatrioţi bine pregătiţi şi cu potenţial de dezvoltare vor produce pentru alţii şi nu pentru România. În al doilea rând, investiţiile în pregătirea acestor oameni vor fi pierdute pentru că ele vor produce efecte pentru alţii, care nu au nici un scrupul să îi atragă sub sloganul drepturilor omului. În al treilea rând, timpul necesar pentru instruirea altor oameni la nivelul celor care pleacă va fi şi el pierdut şi uite aşa se măreşte decalajul dintre România şi statele dezvoltate.

In orice criză există şi o parte bună, dacă ştim să o identificăm şi să o fructificăm. Partea bună este trezire brutală la realitate şi utilizarea energiilor existente dar neîntrebuinţate încă sau folosite ineficient. Mai exact, pe termen mediu şi lung, pierderea suferită prin plecarea compatrioţilor educaţi şi dinamici ar trebui să accentueze criza economică, financiară şi morală până la nivelul în care atât decidenţii cât şi cei care sunt conduşi vor înţelege că aşa nu se mai poate. Atunci, în ceasul al doisprezecelea, vor lua măsuri adecvate de repunere în drepturi a valorii şi a performanţelor profesionale, precum şi a integrităţii, responsabilităţii şi conştiinciozităţii. În acel moment România va „pierde” impostura, nonvaloarea, traseismul politic, corupţia şi lipsa de responsabilitate. Cât de departe este acel moment? Greu de estimat, dar cred că trebuie cel puţin o generaţie pentru a reconstrui ceea ce s-a demolat cu atâta frenezie în planul educaţiei şi al moralului cetăţeanului. [...]
Importanţa culturii organizaţionale
Zilele trecute, discutam cu cineva despre importanţa culturii organizaţionale într-o companie şi dacă mai acordăm atenţie atitudinilor, valorilor şi obiceiurilor care generează energia necesară evoluţiei unei organizaţii. Atunci am realizat că deşi cu toţii ne dorim să activăm în cadrul unui sistem bine pus la punct, din dorinţa de a obţine rezultate financiare cât mai bune uităm de valori, de oameni sau de coeziunea echipei.

În vremurile acestea este greu să mai acordăm atenţie unor factori mai puţini tangibili, însă pierdem din vedere efectul lor care ne afectează întreaga activitate pe termen lung. De exemplu, integrarea unor colegi proaspăt angajaţi nu trebuie să se facă oricum, ci după reguli bine stabilite şi în perfectă concordanţă cu structura companiei. Mai mult, dacă respectivele persoane sunt în directă relaţionare cu clienţii firmei nu trebuie „să-i aruncăm în apă” în speranţa că vor înota ei în vreun fel ca să nu se înece. Am fost surprins să văd cazuri de agenţi de vânzări care voiau să vândă produsele unei firme, însă ei nu le cunoşteau! Cum poţi să fii convingător cu un potenţial client, dacă tu însuţi nu ştii ce vinzi? Ce impresie îşi va face potenţialul client despre agentul de vânzări şi, implicit, despre firmă?
Workshop RESETAREA, by Elena Cucicovschi
A fi Femeie, nu este ușor. Așa suntem învățate să credem, și cu greu putem lua în serios varianta că viața unei femei obișnuite poate fi și ușoară, frumoasă, lipsită de multe dintre grijile și greutățile inutile cu care ne luptăm, zi de zi. Suntem învățate să ne acceptăm soarta, să ne chinuim cu problemele, să ignorăm piedicile repetate care ne apar în drumul vieții, să nu dăm atenție trecutului și să ne descurcăm cu puțina energie care ne mai rămâne, după ce ne luptăm cu toate acestea. Din fericire, viața unei femei adevărate poate fi ușoară sau, cel puțin, ușurată de multe dintre influențele negative care o țin pe loc, care au împotmolit-o și o seacă de energie și poftă de viață.

Tocmai de aceea, a fi Femeie este o Artă. Pentru că numai o Femeie adevărată și înțeleaptă va înțelege cât de important este să te folosești de resursele naturii, să înveți să anulezi energiile negative și să le transformi în energii pozitive, astfel încât nimic să nu te poată împiedica din a-ți atinge potențialul și, cel mai important, din a-ți îndeplini dorințele, menirea și soarta.

De mii de ani, femeile – alese, care au avut acces la practici și ritualuri energetice ținute secret, s-au folosit de energia Focului și a Lunii pentru a se proteja de blesteme, invidii, deochi, atacuri energetice, farmece, blocaje și legături emoționale și sexuale, care le împiedicau să aibă relații sănătoase, familii armonioase și energie pentru tot ceea ce aveau de făcut, zi de zi.
Consiliere Aromaterapie
Uleiurile esențiale sunt cele mai concentrate substanțe naturale si sunt elementul esential in aromaterapie. Ele sunt substanțe pe care plantele le produc în scopul de a se putea adapta constant ca condițiile de mediu, de a se regenera și de a se reproduce.

Plantele sunt aliatul nostru numărul 1, ele fiind sursa noastră de oxigen, hrană pentru corp dar și leac atunci când avem nevoie de vindecare fizică și de echilibrare emoțională.

Moleculele aromatice care compun uleiurile esențiale au abilitatea de a ne elibera de bagajele emoționale stocate în memoria afectivă și care ne pot afecta fizic, mental și emoțional.

Aromaterapia ne ajută să rescriem tiparele mentale și emoționale care rulează la nivel subconștient, care se manifestă prin convingeri limitative legate de potențialul nostru și ne fac să trăim și să repetăm experiențe neinteresante în viață.

Emoțiile fiind o formă de energie, se stochează în glande, organe, țesuturi ale corpului și pot fi accesate prin aplicarea uleiurilor esențiale pe punctele de alarmă din acupunctură și prin intermediul sistemului limbic al creierului, prin miros.

Prin aromaterapie identificăm tiparul mental legat de o anumită emoție, apoi înțelegem acest tipar prin conștientizarea polarității opuse a acelei emoții, învățăm lecția de viață descoperind o nouă atitudine mentală care ne ajută ieșim dintr-o anumită situație, să ștergem vechiul tipar și să rescriem în memoria celulară a corpului, un nou tipar mental, schimbând informația din ADN-ului celular și eliberând tiparul din memoria sistemului limbic al creierului, locul unde se stochează toate trăirile noastre afective.

Detalii despre serviciu:

Consilierea se poate realiza, după completarea chestionarului de aromaterapie, printr-o întâlnire de 60 de minute la cabinetul meu (Timisoara), telefonic, prin email sau prin Skype.
Invata de la profesionisti cum e sa lucrezi intr-un anumit domeniu
Mentorship este un teren neutru, o platformă de interacţiune între tinerii care vor să îşi aleagă o slujbă sau să devina profesionişti într-un anumit domeniu şi potenţialii lor angajatori, deveniţi mentori, reprezentanţi ai organizaţiilor pentru care vor lucra.
YouTube lansează un Set Nou de API-uri
Ne folosim de YouTube în toate direcţiile posibile, dar după cum s-a dovedit pentru mulţi utilizatori aceasta nu este îndeajuns. YouTube a anunţat lansarea a unor API-uri noi, ce vă vor ajută să intercţionaţi şi mai bine cu serviciul preferat. Noile API-uri prezintă un potenţial sporit pentru utilizarea YouTube-ului pe blogul/situl tău, cea mai impresionantă noutate este posibilitatea de a acorda accesul vizitatorilor blogului/sitului tău la contul său de pe YouTube şi să încarce video-urile sale noi direct, fără a fi nevoiţi să părăsească situl/blogul tău.
Motocicleta tunata pentru tinere mame
În scopul de a ajunge la un nou grup de potenţiali clienti, Harley Davidson a produs un nou tip de motociclete tunate pentru mame.
România dă faliment. Cine o cumpără?
Dacă România ajunge pe taraba de solduri alături de Grecia, investitorii occidentali se vor grăbi să ia la preţ redus lucrurile aflate pe malul Mediteranei, lăsându-i pe chinezi şi ruşi să se bată pe cele româneşti.

Preşedintele recunoaşte că România se află în faliment, guvernatorul Băncii Naţionale a României a observat brusc că ţara are aceleaşi probleme pe care le avea acum 10 ani, când Mugur Isărescu a fost numit în fruntea guvernului pentru a redresa lucrurile, iar prim-ministrul conduce în zig-zag, derapând la fiecare mişcare. Toate relele par să se fi întâmplat în ultimul moment, iar atmosfera de inerţie menţinută de Emil Boc şi amicii din PSD şi PDL care s-au aflat la cârmă în ultimul an şi jumătate nu mai contează. Maeştri în arta de a supravieţui, liderii politici autohtoni au mizat mereu în istoria ultimilor o sută de ani pe decizia de ultim moment. Actori şi victime ale propriilor maşinaţiuni, elitele politice din România şi-au pus întotdeauna propriile interese deasupra celor naţionale chiar şi atunci când au ştiut că acţiunile lor pot duce la catastrofe.

Preşedintele vorbeşte azi despre pericolul „grecizării” ţării, dar anul trecut guvernul Boc a preferat să cheltuiască după modelul guvernului Tăriceanu, fără ca Traian Băsescu să-i dea peste mână. Falsa filantropie a executivului era profitabilă şi pentru preşedinte, fiindcă miza sa nu a fost scoaterea din criză a României, ci câştigarea cursei prezidenţiale. Dacă ar fi fost invers, Traian Băsescu i-ar fi obligat pe Emil Boc&Co. să înceapă concedierile, să taie salariile, să oprească achiziţiile clientelare. Consecinţele invizibile, dar potenţial dezastruoase, erau previzibile şi pentru preşedinte, şi pentru premier, şi pentru social-democraţi. <a href="http://gandeste.org/general/romania-da-faliment-cine-o-cumpara/11085">[...]</a>

---------------------------
G A N D E S T E . O R G
---------------------------
Potopul... în versiunea contemporană | TransMix
Am primit pe mail o povestioară interesantă, care va fi gustată la adevăratul ei potențial mai ales de cei care au trecut prin calvarul construirii/modificării unui imobil într-o zonă urbană..

În anul 2010, vine Dumnezeu la Noe, care trăia liniștit și-i zice:

- Noe, pământul s-a umplut de răutate și oamenii M-au uitat. Vreau să-mi construiești o nouă Arcă, pentru că Potopul va veni iar. Să iei din fiecare specie câte un exemplar mascul și femelă. Ai la dispoziție 6 luni de zile!

Dupa 6 luni cerul se face negru ca smoala, iar Dumnezeu se uită pe pământ și-l vede pe Noe plângând în grădină.
Cine sunt adevăraţii miniştri de Finanţe
Cifra acestei săptămâni ar fi trebuit să fie 5. Este vorba de 5% din populaţia totală a României, adică un milion de oameni, care ar fi trebuit să intre de luni, 31 mai, în grevă generală şi de solidaritate, aşa cum anunţaseră marile confederaţii sindicale. „Insurecţia” socială, reacţie la măsurile dramatice de austeritate anunţate de Guvern, ar fi fost, astfel, de natură să pună în şah sectoare întregi, precum învăţământul (în perioada bacului), sănătatea, administraţia publică, transporturile şi penitenciarele. Dar de la ce a fost anunţat până la ce a rezultat distanţa este ameţitoare. S-a evadat în masă din cantonamentul sindical, s-a mimat încetarea lucrului, elevii au dat bacalaureatul. Protestele, aşa cum au fost şi cum se profilează, nu mai sperie din acest moment nici musca, darămite un guvern strâns cu uşa de acordurile cu organismele internaţionale şi de spectrul „grecizării” ţării.

Ziua de 31 mai 2010 ar trebui însemnată cu negru în organonul mişcării sindicale pentru răsturnarea identitară produsă în aceste zile. Incoerenţa şi lipsa de unitate a sindicatelor le-au transformat pe acestea din urmă în cel mai eficient purtător de cuvânt al Executivului, reuşind astfel să-l servească mai bine pe Emil Boc decât pe angajaţii din sistemul bugetar. Cu proba incapacităţii de contrareacţie pe birou, miniştrii Vlădescu şi Şeitan nu au de ce să se mai încurce în detalii. Dezastruoasa grevă generală a dat un gir esenţial măsurilor de austeritate. E drept, Guvernul mai are de trecut un hop în Parlament, când va veni în plen să îşi asume răspunderea pe măsurile de austeritate. Dar din 31 mai şi acest hop s-a mai micşorat puţin, pentru că opoziţia şi potenţialii trădători din arcul guvernamental au acum ceva-ceva mai puţină muniţie pentru a răsturna Guvernul... http://gandeste.org/analize/cine-sunt-adevaratii-ministri-de-finante/11137

----------------------------------------------------------------------------

intre ceea ce stii si ceea ce nu stii este ceea ce presupui

g a n d e s t e . o r g

----------------------------------------------------------------------------
4 situații în care Facebook a pozat în Bunul Samaritean | IT4Fans – te ajută să te miști în IT!
Citind articolele despre Facebook care au apărut pe IT4Fans.ro până acum am constatat o înclinație spre evidențierea potențialelor aspecte negative, fie că este vorba de „Open Graph”, despre „privacy”-ul utilizatorilor sau alte puncte de vedere. Pentru a mai echilibra cumva balanța descriu mai jos 4 situații în care Facebook a fost de ajutor în rezolvarea pozitivă a unor situații delicate:
Cum te ușurezi în spațiul cosmic? | TransMix
Cum spațiul unde ne petrecem în intimitate o bună parte din viață are un potențial umoristic incontestabil, cu ceva timp în urmă mi-au reținut atenția o serie de ... cum să le zic ... veceuri ieșite din tiparele uzuale.
“Zona euro ar trebui dezmembrată”
O eventuală destrămare a zonei euro ar permite celor 16 state membre să scape de mai mulţi ani de stagnare economică, deoarece ar creşte competitivitatea statelor membre mai slabe, dar şi cererea internă în Germania, se arată într-un raport alcătuit de analiştii de la Capital Economics, transmite AFP.

“Deşi ar putea fi văzută ca un potenţial dezastru, dezmembrarea zonei euro ar deschide calea unei relansări economice, nu doar pentru statele mai slabe, dar şi pentru Europa ca întreg. În interesul sănătăţii economice şi a succesului viitor al Uniunii Europene, zona euro ar trebui dezmembrată”, afirmă analiştii Capital Economics.

“În condiţiile actuale, cele mai slabe state membre ale zonei euro sunt Portugalia, Italia, Irlanda, Grecia şi Spania (denumite şi PIIGS) riscă să se confrunte cu mai mulţi ani, decenii chiar, de depresiune şi deflaţie”, estimează analistul Capital Economics, Christopher Smallwood.

În acelaşi timp, Germania, campioana economică a zonei euro, va continua să-şi bazeze creşterea economică pe exporturi, diminuând astfel perspectivele de exporturi ale celorlaltor state membre ale zonei euro, adaugă Christopher Smallwood... [read more]
Ghid de vacanta in Grecia
O parte a istoriei antice care marchează înfiinţarea sa în 3000B.C, Grecia este icoana a diverselor civilizatii potenţial ca cicladice, miceniene şi minoice.
Romania isi “incoarda” degeaba brandul
Cultul brandului României a avut în ultima perioadă o istorie foarte zbuciumată: “Eterna si fascinanta Romanie” (iniţiat în 1995, a costat România 5,97 milioane de dolari şi a constat în tipărirea unei cărţi ilustrate care să fie oferită la foarte mulţi potenţiali interesaţi de aceste plaiuri), “România mereu suprinzătoare” (iniţiat în 2004 a costat România 2 milioane de dolari), “România fabulo-spirit” (iniţiat în 2007, a costat doar 110000 Euro, fiind abandonat pentru că s-a schimbat ministrul), “Români în Europa” (iniţiat în 2008, a costat România 7,9 milioane Euro şi a fost destinat îmbunătăţirii imaginii externe după “faimosul” caz Mailat din Italia), Romania - The Land of Choice (a fost iniţiat în 2009 şi a costat România 1,5 milioane Euro constând într-un videoclip pe care reprezentanţii guvernului şi l-au dorit hit internaţional) şi ultima încercare România - Explore the Carpathian Garden (pentru care s-a alocat un buget de 75 de milioane Euro şi care a început cu stângul cu un logo ce semăna suprinzător cu un logo al unei companii de transport).

Ceea ce face România cu propriul brand este o mostră clară de cât de “eficace” poate fi o “politică a statului” care este “vândută” contribuabililor ca având virtuţi de neimaginat în ceea ce priveşte atragerea turiştilor sau a investitorilor străini. Statul, prin reprezentanţii săi puşi tot mai hămesiţi pe căpătuială, sunt în căutare permanentă de “tunuri” care să le îngroaşe conturile masiv golite de criză. Un exemplu este şi brandul de ţară. În teoria economică acest concept este considerat un concept foarte slab, fără valoare economică prea mare, pentru că nu există mecanisme de a măsura eficienţa unei astfel de politici. Nu putem spune cu exactitate ce impact are imaginea de ţară asupra exporturilor, turismului extern sau investitorilor străini. Înţelegând acest lucru, reprezentanţii statului au început să aloce sume exponenţial mai mari de la o campanie la alta, sume care nu vor putea fi niciodată dovedite că au fost cheltuite inutil. [...]
WikiLeaks a transformat deja Statele Unite. Urmează restul lumii (?)
Telegramele diplomatice americane dezvăluite de WikiLeaks au depăşit în efecte chiar şi aşteptările liderului organizaţiei, Julian Assange.Publicarea acestor documente în întreaga lume a deschis ample dezbateri. Dincolo de ipostazele jenante în care au fost puşi anumiţi politicieni americani, instituţii sau companii , WikiLeaks pune societatea americană, dar şi cea globală, în faţa unor noi orizonturi. Philip Bennett, fost redactor-şef adjunct la cotidianul The Washington Post, în prezent profesor la Universitatea Duke din Carolina de Nord, explică, exclusiv pentru romanialibera.ro, ce impact au dezvăluirile WikiLeaks în Statele Unite ale Americii.

WikiLeaks, fenomen revoluţionar

Scurgerile de informaţii făcute publice de organizaţia non-profit a lui Assange „sunt un subiect uriaş în Statele Unite din două motive: primul, pentru conţinutul secret al materialelor publicate, cea mai amplă şi profundă privelişte din istorie a lumii secrete a diplomaţiei; al doilea motiv este natura scurgerilor, care a schimbat radical ecuaţia dintre guvern şi organizaţiile de ştiri în ceea ce priveşte divulgarea de informaţii clasificate”, spune Bennett. În plus, afirmă profesorul american, „WikiLeaks este fără îndoială un fenomen comparabil, prin noutate şi potenţial de revoluţionare, cu însuşi Internetul, internaţional, descentralizat şi greu, dacă nu imposibil de tras la răspundere”. [...]
Buyology – Ştiinţa manipulării consumatorilor: Comercianţii de boli inventate
Cu treizeci de ani în urmă, părea o glumă. În pragul pensionării, Henry Gadsden, managerul colosului farmaceutic „Merck”, se confesa revistei „Fortune”, arătându-şi dezamăgirea că uriaşul potenţial de producţie al firmei sale este destinat doar bolnavilor. El visa ca „Merck” să devină un fel de „Wrigley” şi, după modelul marelui producător şi distribuitor de gumă de mestecat, să „vândă la toată lumea”. Inclusiv oamenilor sănătoşi. Trei decenii mai târziu, visul răposatului Gadsden a devenit realitate. Strategiile de marketing ale marilor firme farmaceutice ţintesc din ce în ce mai agresiv către oamenii sănătoşi. Suişurile şi coborâşurile vieţii devin tulburări mentale; slăbiciuni sau stări mai proaste, altminteri dintre cele mai obişnuite, sunt transformate în afecţiuni înfricoşătoare, şi din ce în ce mai mulţi oameni normali ajung bolnavi peste noapte. Într-o carte din 2005, „Selling Sickness. How Drug Companies Are Turning Us All Into Patients” , Alain Cassels (cercetător în politica medicamentelor, la Universitatea Victoria din Canada) şi Ray Moynihan (jurnalist specializat în sănătate) fac o radiografie necruţătoare a strategiilor de marketing cinice, atunci când nu sunt pur şi simplu criminale, ale producătorilor de medicamente. Cei doi cercetători dezvăluie cum, prin campanii de promovare concertate, industria farmaceutică mondială, cu o cifră de vânzări de circa 500 miliarde dolari anual, exploatează perfid temerile cele mai profunde ale omului: de moarte, de şubrezire fizică, de boală etc. [...]